Děkujete každý den?

04.11.2014 09:36

Už jste někdy slyšeli o tom, že byste si měli v závěru každého dne shrnout svůj den a poděkovat za to dobré, co Vás potkalo a z toho zlého se případně poučit nebo si odpustit?

Jestli ne, nevadí, tak si o tom teď můžete přečíst a jestli už jste o tom slyšeli, tak Vám poradím tip na to, jak si z děkování a z každého dne udělat zázrak. Přečetla jsem již mnoho sebevzdělávacích a různých motivačních knih, ale málokdy jsem dlouho dodržovala rady v nich uvedené. Nicméně "děkovačka" ve mně zrála už dlouho. Opravdu jsem si každý večer chtěla zopakovat, za co můžu být vděčná a za co děkuji. Nevím, jak to máte vy, ale málokdy jsem si vzpomněla děkovat každý večer. Spíš jsem ve shonu anebo naopak v únavě padla do postele a i když jsem začala přemýšlet nad tím, jaký jsem měla den, tak jsem buď usnula anebo jsem si spíš vybavovala to negativní. A přemýšlení nad tím, co se nepodařilo nebo co jsem mohla udělat jinak, rozhodně není dobré naprogramování ke spánku. A tak jsem přemýšlela, jak aplikovat rady, které jsem si přečetla v úžasné knížce Zázrak každý den (autorka Regina Brettová), případně v knížkách od Jiřího Vokáče Čmolíka (Trhák, Mít či nemít? Peníze). Nejprve jsem si zkoušela psát deníček, jenže pak jsem některý den zapomněla, jiný den jsem ho neměla u sebe, když jsem zrovna byla někde na návštěvě a tak podobně. Nedávno jsem si tedy koupila tabulku na psaní, kde můžu průběžně psát a také mazat to, co jsem si napsala a dala jsem si ji na záchod. Tam to docela fungovalo, protože večer před spaním jsem si vždy té tabulky všimnula a něco napsala v rámci pobytu na záchodě (muži by měli ale nevýhodu, protože si ne vždy sedají na prkénko :-)). Nicméně asi po třech dnech mi přestalo "vonět" mít tabulku vděčnosti na záchodě :-)) Tak jsem si tabulku dala k počítači.... No, zkrátím to. Prostě u počítače jsem opět přestala své vděčnosti zapisovat. Nakonec jsem vymyslela nejjednodušší fígl, který mi funguje. Nastavila jsem si upomínku/poznámku na 21:30 na každý den. Mám tam předchystanou větu "Dnes děkuji a jsem vděčná za... " A každý den pak zapíšu vše pozitivní, co jsem zažila a za co můžu být vděčná. Výhodou upomínky je, že se může zobrazovat stále dokola, dokud nemám čas na to si svoje děkování napsat. Mám to s tichou signalizací, takže upomínka neruší, jen problikává na displeji. Třeba ještě přijdete na lepší způsob, jak se "donutit" poděkovat a říci "Ano, děkuji za dnešní den." "Díky za každé nové ráno" apod.

A proč je to tak důležité? Protože získáte lepší náladu, zlepšíte svůj den. Zjistíte, že i na dnech, kdy se takzvaně všechno s..e, je i něco dobrého. Třeba "jen" ta maličkost, že jste mohli přivítat nové ráno nebo že se na Vás vaše dítě usmálo. Zjistíte, že se naladíte na radost a trošku přebijete ty negativní informace, které na nás útočí nejen z médií. Prostě a jednoduše, poděkujete sobě tím, že se zaměříte na to pozitivní. A snáze pak poděkujete i ostatním třeba za maličkosti, jako že Vám někdo otevře dveře v obchodě nebo Vám pochválí Vaši práci nebo novou halenku či košili. A myslím, že kdyby nás bylo víc těch, kteří umí poděkovat za každý den, umí poděkovat sobě i svému okolí, tak že by nám mohlo být lépe. Jak říká Jiří Vokáč Čmolík podle Alberta Einsteina - můžeme si vybrat, jestli budeme žít v pozitivním nebo negativním vesmíru...

Verča

Zpět