Jemné a snadno upečené loupáčky

26.08.2015 08:32

Tento recept nepatří mezi jídla tzv. zdravá, bezlepková nebo jiné trendy recepty. Jenže chuť a vzhled těchto loupáčků přesvědčí ke konzumaci opravdu každého, kdo se nevyhýbá mouce nebo nedrží super zeštíhlující dietu :-) K mým loupáčkům se vztahuje navíc ještě krátký příběh, protože jak se v jedné politické satiře na internetu říká. "Jen potravina/jídlo s příběhem má ten opravdový význam" ;-) Samozřejmě jsem to trochu parafrázovala, ale myslím, že vlastní příběh je vždy zajímavým zpestřením každého receptu.

Recept na loupáky jsem objevila díky Facebooku. Naše sousedka a kamarádka na něm totiž sdílela fotku nádherných loupáčků, které pekla. Takže jsem ji obratem požádala o recept s tím, že ho určitě nasdílím na Vědomou výživu. Jenže, jak už to často bývá, recept jsem založila a zapomněla na něj. Naštěstí pro mě i pro Vás přišla Velká prázdninová výzva Kuchařky pro dceru. Že nevíte, co to je? Koukněte na můj blog, kde jsem popsala svůj první den výzvy včetně přípravy okurkové salátu a pleťové masky. Nyní tato výzva vrcholí, ale k tomu třeba někdy příště.

Já jsem si na tento recept nakonec znovu vzpomněla právě díky výzvám Kuchařky pro dceru a jeden den jsem je opravdu upekla. Výsledek vidíte zde:

Co tedy potřebujete?

225 ml vlažného mléka

500 g hladké mouky

60 g cukru krupice

50 g sádla

20 g droždí

1 lžička soli (v původním receptu jsou 3 lžičky, ale myslím, že všichni jíme zbytečně moc soli)

2 vejce (1 do těsta, 1 žloutek na pomazání)

Nejprve udělejte kvásek (droždí nechte lehce vzkypět ve vlažném mléce). Kvásek přidejte do prosáté mouky s cukrem, solí, sádlem a vejcem. Ze směsi promíchejte těsto, které rozdělíte na 2 bochníčky. Ty nechte 45 minut kynout. Poté je rozválejte na 4 mm tlusté placky ve tvaru kruhu, které rozřízněte na 6 (až 8) trojúhelníků. Trojúhelníky smotejte od základu ke špičce a zatlačte špičku do těsta, aby se v průběhu pečení neodlepila od těsta.

Loupáčky položte na plech (vymazaný sádlem a moukou nebo na pečící papír) a potřete je ještě žloutkem (do něj můžete přidat trochu vody) a posypte mákem. Pečte cca 15 min při 160-170°C dozlatova.

Dobrou chuť, Verča

Zpět