Jednoduchý recept na rizoto se Schwarzwaldskou šunkou

20.01.2015 22:07

Mám ráda rychlá a jednoduchá jídla, tedy obzvlášť ve chvíli, kdy se mi nechce vařit, ale vím, že se potřebuji dobře a kvalitně najíst. Takže jsem se rozhodla se podělit o velmi chutnou variantu rizota. Pravé rizoto se vaří z rýže Arborio a má ještě trošku složitější postup (proto se můžete kouknout zde, kde jsem také autorem receptu).

Tento recept vznikl z ingrediencí, které jsem měla zrovna v ledničce. Přes zimu mi přijde velmi vhodné většinu zeleniny lehce tepelně upravit, což se stalo i v tomto případě. A pro rychlá zimní jídla doporučuji mít doma v ledničce různou zeleninu jako jsou například žampiony, růžičková kapusta, hlíva ústřičná, mrkev, celer, nakládaná sušená rajčata, dýně a červená řepa. A za předpokladu, že budete mít doma rýži a jáhly, tak v kombinaci se zeleninou vždy vymyslíte jednoduchý a dobrý pokrm.

Co potřebujeme (pro 2 osoby):

140 g rýže (chcete-li klasický vzhled pravého rizota použijte druh rýže Arborio - kulatozrnnou rýži)

1 cibule

¼ celeru

4 střední žampiony

4 plátky Schwarzwaldské šunky

sušená rajčata (nejlépe nakládané v oleji)

2 listy ledového salátu

4 cherry rajčátka

Uvařte rýži dle návodu na balení. Mezitím si nakrájejte cibuli, žampiony a celer na malé kousky. Nejprve opražte na pánvi s trochou oleje cibuli, poté přidejte celer a žampiony a po změknutí celeru a žampionů přidejte i nakrájená sušená rajčata a šunku (taktéž na drobno nakrájenou). Vše chvíli opékejte a poté přidejte do pánve mezitím uvařenou rýži. Na závěr natrhejte na menší kousky listy ledového salátu, které taktéž dejte do pánve na chvíli podusit. Ledový salát neduste příliš dlouho, ať neztratí chuť a barvu. Následně servírujte a celou porci ozdobte cherry rajčátky.

Dobrou chuť, Verča

Zpět